en

Filippo Meneghetti (1980, Italija) je študiral filmsko režijo in antropologijo na rimski univerzi Sapienza. Njegov prvi celovečerni film Midve (Two of Us/Deux, 2019) je bil premierno prikazan na mednarodnem filmskem festivalu v Torontu.

Veliko ljudi je prepričanih, da je ljubezen le "za mlade". Po določeni starosti naj nas ne bi več zanimala. Je to eden od razlogov, da ste želeli posneti ta film?

Upam, da bom, ko bom starejši, še vedno živ in brcal ter bom lahko užival življenje do konca. O teh temah se ne pogovarjamo. Poskusite si predstavljati, da bi vaša mati seksala – težko je, kajne? Živimo v družbi, ki je še vedno obsedena z mladostjo – to je fetiš. Vse je v popolnih telesih. Šalim se, toda včasih gledam film in celo pek ima izklesano telo. To je politično vprašanje in kot režiser sem odgovoren, da sem iskren, ne da bi šel predaleč in kazal vsako gubo.  

Martine Chevallier igra dve različni osebi: ljubimko ženski in mamo, ki ohranja videz svoje družine. Mnogi so se navajeni tako pretvarjati.

Tako ženske kot moški! Odraščal sem obkrožen z ženskami in vsak dan sem jih videl igrati veliko različnih vlog. V Italiji matere veljajo za svete, hkrati pa so kakršne so, z vsemi svojimi morebitnimi slabostmi. Seveda ne govorim o lastni mami – ona nima nobenih slabosti [smeh]. Stvar je v tem, da vsi lažemo: ves čas in na več ravneh. Pogled drugih ljudi vpliva na to, kako gledamo nase, a vsaj včasih lahko pred njimi zapremo vrata. Težava je v tem, da se lastni zavesti ne morete izogniti. Mislim, da gre pri tem filmu za samocenzuro. Madeleine živi dvojno življenje. V prvem delu je prevarantka, v drugem pa obratno. Želel sem, da je vsak lik dvoumen ali celo postane zlobnež, čeprav mi ta beseda v resnici ni všeč.

Njena hči Anne, pa tudi njen brat, se zdita razmeroma liberalna. Pa vendar se popolnoma spremenita, ko se izkaže, da je njuna mati v lezbični zvezi.

Videl sem svoje prijatelje, ki so se odzvali na enak način. Presenetljivo je, toda za pisanje scenarija smo potrebovali pet let in preden smo se zavedali, je bilo na ulici na tisoče ljudi, ki so protestirali proti istospolnim porokam. Na svojo prosto nedeljo so najeli avtobus in prišli v Pariz, le da bi se udeležili protesta. Vendar lik Lée Drucker ni nujno povezan s homofobijo, ampak predvsem z ljubosumjem in občutkom izdaje. Čeprav govorimo o materi in hčerki, je to še vedno ljubeč odnos, ljubezen pa temelji na zaupanju. Ko odkriješ, da ti nekdo, ki ti je tako blizu, nikoli ni zaupal dovolj, da bi razkril, kdo je, to boli. In ko ste ranjeni, želite, da drugi trpijo.

Vaš film je ljubezenska zgodba, a brez velikega izkazovanja ljubezni. Njuno naklonjenost pokažete na subtilen način. Je to zato, ker sta jo navajeni skrivati?

Lahko bi nastala melodrama z veliko patetike, a mi takšni filmi niso všeč. Rekli smo si: "narediti moramo čim več z najmanj, kar lahko." Najraje imam, ko mora publika čustva iskati sama.

Večinoma se dogajanje odvija v enem nadstropju. Občuti se klavstrofobični vidik prepovedanega razmerja.

Moj prijatelj mi je povedal zgodbo o dveh sosedih, ki sta hkrati postali vdovi. Da bi si delali družbo, sta vrata svojih stanovanj, ki sta bila nasproti, pustili na široko odprta. Vedno iščem preproste, resnične metafore in to je bilo to. Stanovanji zrcalita njuno notranje življenje. Madeleinino je polno slik, spominkov ter vsega kiča, ki ga lahko kupite, ko greste na primer z otroki na sejem. Ninino prazno in skoraj strašljivo. Med njima ni ravnovesja. Madeleine je v resnici všeč, da je ugledna gospa; noče se ničemur odreči. Vsi se borimo z vlogami, ki naj bi jih igrali. To breme poznam, čeprav nisem 70-letnica. Vsi si želimo biti všečni in to je past.

Prirejeno po Cineuropa

Več o filmu na:

https://variety.com/2019/film/reviews/two-of-us-review-deux-1203327318/

https://www.hollywoodreporter.com/news/two-of-us-tiff-2019-1238870

https://www.bande-a-part.fr/cinema/critique/magazine-de-cinema-deux-filippo-meneghetti-critique/

https://www.lemonde.fr/culture/article/2020/02/12/dans-son-premier-film-deux-filippo-meneghetti-met-en-scene-un-duo-d-amoureuses-contrarie_6029267_3246.html